تبلیغات
پاتوق کنکوری ها - روش هایی برای کاهش استرس
 
درباره وبلاگ


یک مجموعه ی کامل برای رفع تمام نیاز های یک کنکوری جهت موفقیت در کنکور

مدیر وبلاگ : هادی
نویسندگان
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پاتوق کنکوری ها
محلی ویژه ی کنکوری های 96 برای موفقیت در کنکور 96
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
دوشنبه 15 مهر 1392 :: نویسنده : نفس

 

دوشنبه نامه 8

92.7.15

نویستده : نفس

 

 

سلاااام به همه ی دوستان گل و با اراده ی کنکوری :)

 

اول می خوام یه خیر مقدم به جناب آقای مدیر محترم وبلاگ یگم ، امیدوارم که دیگه هیچ وقت مارو تنها نذارن :)

دوم اینکه یه عذر خواهی به همتون بدهکارم چون به دلیل مشغله ی زیاد اینجانب دوشنبه نامه ها یک هفته در میون شده :|

امیدوارم که از این به بعد بتونم فعال تر بشم :)

 

دوستان یکی از چیز هایی که در دوران کنکور برای خود من هم مشکلات زیادی به وجود اورد و باعث شد که نتونم نتیجه ی دلخواهم رو بگیرم وجود اضطراب زیاد در جلسه ی آزمون بود که باعث می شد تمرکزم رو هم در هنگام آزمون دادن از دست بدم ....

در ادامه ی مطلب روش هایی رو برای کاهش استرس اوردم که امیدوارم به دردتون بخوره ...

 

موفق باشید و با انگیزه ی هرچه بیشتر به کارتون ادامه بدید .

 

1) خود را باور داشته باشید: اگر شما استحقاق تحصیل در این رشته را نداشتید مجوز ورود شما به این رشته برای شما صادر نمی شد. پس اگر خود را برای امتحان به طور کامل آماده نمایید و از فرصت ها استفاده نمایید دلیلی برای نگرانی ها و دلواپسی ها در مورد توانایی های خود نباید داشته باشید.


2) سعی نکنید همیشه نفر اول باشید: این عالی و ایده آل است که موفق باشید و به عنوان ستاره معرفی شوید اما سعی کنید همه چیز را در حد اعتدال نگه دارید. مثلاً اگر فکر کنید کمتر از یک رتبه ی دو رقمی برای شما به معنی مردود شدن است این به این معنی است که شما به دست خودتان بار زیادی از استرس و فشار روانی برای خود ایجاد کرده اید. باید سعی شما بر این باشد که همه چیز را به بهترین نحو انجام دهید. اما این را بدانید که هیچ کدام از ما نمی تواند همیشه اول بماند. .


3) وقتی در برنامه ریزی به موفقیت های دیگران تکیه می کنید بیشتر مواقع ممکن است انتظارات نامعقولی ایجاد شود که یا بیش از توانایی شما است و یا کمتر از آن. لیستی از کسانی که کارهای خود را با آنها مقایسه می کنید تهیه نمایید و سعی کنید در آینده آگاهانه در مقابل مقایسه خود با آنها مقاومت کنید و از این کار اجتناب نمایید.
 
4) کنترل فشارهای خارجی: اغلب ممکن است انتظارات و توقعات نابجا از طرف دیگران خصوصاً والدین موجب ایجاد استرس شود. در این صورت لازم است عملکرد خود را بازبینی نمایید زیرا خود بهترین قاضی موفقیت های خود هستید و براساس موفقیت های خود برنامه ریزی نمایید.

5) قضاوت مثبت نسبت به خودداشته باشید: از راه هایی که می تواند موجب تشدید استرس شود فکر یا نجوایی است که انسان با خود می کند. اگر در امتحان گذشته ناموفق  بوده اید و به خود چنین بگویید: «چون در امتحان گذشته ناموفق بوده ام پس در این امتحان هم ناموفق خواهم بود»، تکرار جمله فوق استرس را تشدید می کند. در این شرایط باید نظر خود را نسبت به خود عوض نمایید و به جای جمله قبلی، این جمله را تکرار کنید: خب، درست است که من در آن امتحان ناموفق بوده ام این به این معنی نیست که در این امتحان هم ناموفق باشم و بهتر است خودم را بهتر آماده و یا راه بهتری پیدا کنم.
 
6) خود خوری نکنید و همه مسائل را در بیرون خود جمع ننمایید: به کسی اعتماد کنید. در این صورت او می تواند شما را حمایت کند و این بهترین راهی است که می تواند موجب تخفیف استرس در شما شود.

7) زمانی را برای مرور درس ها بگذارید: این عمل در تقویت اعتماد به نفس شما نقش موثری دارد و استرس قبل از آزمون را کاهش می دهد چرا که می توانید بفهمید که آمادگی لازم برای امتحان را دارید.

8) به مقدار کافی بخوابید: شش ساعت خواب در شب برای حفظ آمادگی بدن و تخفیف استرس و فشار روانی مورد نیاز است. درصورت به هم خوردن نظم خواب و یا کم خوابی، کارایی مغز کاهش می یابد و موجب افزایش استرس می شود.

9) عضلات بدن را با تمرین شل کنید: انقباض عضلات که در صورت تداوم می تواند موجب بروز خستگی و ناراحتی شود از علائم فیزیکی استرس است. تمرین شل کردن عضلات می تواند به شما در زمانی که فشار روانی زیاد است کمک کند و نهایتاً موجب کاهش استرس می شود. این مهارت را می توانید با انجام دادن دو بار در روز به مدت سه ماه به دست آورید.
 
 
و در آخر این که خودتان و توانایی هایتان را باور داشته باشید و با توکل به خدا و کمک گرفتن از او سعی کنید از تمام توانایی هایتان استفاده کنیذ تا در آینده حسرت نخورید :)




نوع مطلب : لاری روبینستاین، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


سه شنبه 27 خرداد 1393 10:59 ق.ظ
سلام
ممنون.مطلبت با بقیه سایتا متفاوت بود و در عین حال بهتر.
هادی

سلام
خواهش می کنم
جمعه 3 آبان 1392 03:23 ب.ظ
سلام خیلی ممنون خیلی خوب بود.
شنبه 20 مهر 1392 01:20 ب.ظ
mamnon. khob bod
نفس

خواهش عزیزم .
جمعه 19 مهر 1392 09:09 ق.ظ
سلام نفس جان ممنون خیلی خوب بود .
جمعه 19 مهر 1392 09:08 ق.ظ
سلام نفس جان ممنون خیلی خوب بود .
نفس

خواهش می کنم :)
دوشنبه 15 مهر 1392 10:56 ب.ظ
سلام نفس عزیز
ممنون
خوشحالم که کماکان شما رو در کنار دوستان و در این محیط می بینم.
مطلبت عالی و مثمر ثمر بود. راستی من بالاخره نفهمیدم دانشگاه چی قبول شدی؟؟؟
نفس

سلام هادی جان ،
خواهش .
بنده هم از بازگشت شما بسی خوشحالم :)
واقعا که هادی !!!! تو هنوز نفهمیدی من چی قبول شدم ؟؟؟
همینه دیگه وقتی شش ماه ی بار هم وب من نمیای نبایدم خبر داشته باشی
شیمی الزهرا تهران و شیمی دارویی آزاد تهران .
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.